O nas
Nasza filozofia
Pomagamy dzieciom z zaburzeniami lękowymi, mutyzmem wybiórczym, z niską samooceną, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi, oraz trudnościami społecznymi.
Każde dziecko jest wyjątkowe, niepowtarzalne i zasługuje na całkowitą akceptację niezależnie od tego co aktualnie dzieje się w jego życiu. Po prostu dlatego, że jest.
W naszej pracy kierujemy się właśnie zasadą bezwarunkowej akceptacji i szacunku wobec dziecka. Akceptujemy go i stwarzamy możliwości bezpiecznego wyrażania emocji, zarówno tych przyjemnych (radość duma, zadowolenie itd.), jak i tych trudniejszych, mniej przyjemnych (złość, frustracja, smutek, strach itd.). Podpowiadamy jednocześnie jak można je oswoić, poznać i w bezpieczny sposób uzewnętrznić.
Narzędziem naszej pracy z małym dzieckiem jest zabawa. Jest ona obszarem, w którym dziecko porusza się swobodnie. Spotykając się z nim w zabawie, mamy możliwość nawiązania z unikalnej relacji, która jest podstawą dalszej pracy terapeutycznej. Dzięki temu dziecko czuje się z nami bezpiecznie i swobodnie. Zaczyna wyrażać siebie, swoje obawy, lęki i inne emocje, a to jest już początek do oczekiwanych zmian. Ze starszymi dziećmi i młodzieżą korzystamy z technik terapeutycznych opartych o rozmowę.
Pracę z dziećmi traktujemy holistycznie. Korzystamy z zasobów różnych podejść terapeutycznych wybierając i łącząc te, które są najwłaściwsze dla danego dziecka.
Terapeuci

Sława Paczuska
Psycholog, terapeuta
Prowadzę terapię z dziećmi i młodzieżą z mutyzmem wybiórczym, zaburzeniami lękowymi, niską samooceną, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi i trudnościami społecznymi

Agnieszka Krupa
Psycholog, terapeuta
Specjalizuję się w terapii mutyzmu wybiórczego i innych zaburzeń lękowych, pomagam również dzieciom i młodzieży w dostosowaniu społecznym oraz innych trudnościach psychologicznych i społecznych
Więcej o nas
W swojej pracy kieruję się dewizą, że dziecko, z którym się spotykam, to wyjątkowa i godna szacunku istota ludzka, mająca w sobie wrodzoną zdolność dążenia do rozwoju i pozytywnego kierowania sobą. Postrzegam go w związku z tym nie tylko w kontekście problemu, z powodu którego się spotkaliśmy, lecz całościowo. Ta wyjątkowość i indywidualność każdego dziecka sprawia, że w swojej pracy łączę różne podejścia terapeutyczne. Nie ma dwoje takich samych dzieci, w związku z tym nie istnieją dwa takie same procesy terapeutyczne.
Z wykształcenia jestem psychologiem. Zajmuję się diagnozowaniem, terapią i pomocą dzieciom oraz wspieraniem ich rodziców i rodzin. Specjalizuję się w terapii zaburzeń lękowych. Mam duże doświadczenie w terapii mutyzmu wybiórczego.
Studia ukończyłam na Uniwersytecie Śląskim na wydziale Pedagogiki i Psychologii. Dodatkowo ukończyłam szkolenia z zakresu:
- Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży (Centrum CBT – Warszawa)
- Szkoła Treningu i Warsztatu Psychologicznego w ramach Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA
- "Metody projekcyjne w terapii dzieci" - INDYGO Centrum Terapii i Rozwoju
- "Mutyzm selektywny - pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny" - Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku
- Szkolenie III stopnia dla specjalistów "Terapia mutyzmu wybiórczego według metody BOF" - Jan Ringler (Szwecja)
Prywatnie jestem mamą Amelii i Mai.
Wierzę, że każde dziecko ma w sobie zdolność do samoleczenia. Moją rolą, jako terapeuty, jest towarzyszenie mu w tym procesie i pomoc w stworzeniu ku temu jak najlepszych warunków, a także wspieranie całej rodziny w dążeniu do oczekiwanej zmiany.
Studia psychologiczne ukończyłam na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Dodatkowo ukończyłam szkolenia z zakresu:
- Szkolenie III stopnia dla specjalistów "Terapia mutyzmu wybiórczego według metody BOF" - Jan Ringler (Szwecja)
- Studium Pomocy Psychologicznej i Socjoterapii
- Studium Przeciwadziałania Przemocy
- Studium "Budowanie systemu pomocy dla rodzin zagrożonych alkoholizmem i przemocą" (Stowarzyszenie OPTA)
- Studium poradnictwa i interwencji kryzysowej
- Wieloletnie uczestniczenie w międzynarodowych konferencjach organizowanych przez Fundację Zielone Domy, dotyczących pomocy psychologicznej dziecku w pierwszych latach życia, prowadzonych z udziałem psychoterapeutów analitycznych z Francji, Belgii i Włoch
Prywatnie jestem mamą Maćka.
Gabinet
Z dzieckiem spotykamy się w bezpiecznej przestrzeni naszego gabinetu
Gabinet wyposażony jest w szereg narzędzi terapeutycznych (zabawek, przyborów, materiałów) przy pomocy których dziecko w jak najpełniejszy sposób może wyrazić siebie, odreagować napięcie, zakomunikować swoje potrzeby i emocje. Do pracy z dzieckiem używane są przez nas m.in.:
- gry terapeutyczne, dające możliwość wspólnej pracy np. nad emocjami
- figurki zwierząt, samochody, lalki – dzięki nim dziecko podczas swobodnej zabawy ma możliwość uzewnętrznienia swoich przeżyć, obserwacji, światopoglądu.
- zestawy do kreatywnej zabawy takie jak np. zestawy plastyczne, duża tablica kredowa, klocki, w różnych kształtach i wielkości czy instrumenty muzyczne- pozwalają dzieciom w nieograniczony sposób ujawniać i swobodnie wyrażać wewnętrzny potencjał.
- specjalne poduszki umożliwiające rozpoznanie tego jak czuje się w danej chwili,
- dmuchany wałek, dzięki któremu można w bezpieczny sposób uwolnić nawet bardzo silną złość czy frustrację.
Bardzo ważne jest dla nas zdrowie naszych podopiecznych, dlatego nasz gabinet wyposażony jest w lampę uv dzięki której całe pomieszczenie wraz z zabawkami jest codziennie dokładnie dezynfekowane.
Nasz gabinet to dla dziecka fajne zabawki i miło spędzony czas podczas wspólnej zabawy, a dla nas to narzędzia do pracy i czas spędzony na pomocy i wspieraniu dziecka w pokonywaniu lęku, nieśmiałości i innych trudności z którymi się zmaga, oraz budowaniu jego samooceny i poczucia własnej wartości.