O nas
Nasza filozofia
Pomagamy dzieciom z zaburzeniami lękowymi, mutyzmem wybiórczym, z niską samooceną, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi, oraz trudnościami społecznymi.
Każde dziecko jest wyjątkowe, niepowtarzalne i zasługuje na całkowitą akceptację niezależnie od tego co aktualnie dzieje się w jego życiu. Po prostu dlatego, że jest.
W naszej pracy kierujemy się właśnie zasadą bezwarunkowej akceptacji i szacunku wobec dziecka. Akceptujemy go i stwarzamy możliwości bezpiecznego wyrażania emocji, zarówno tych przyjemnych (radość duma, zadowolenie itd.), jak i tych trudniejszych, mniej przyjemnych (złość, frustracja, smutek, strach itd.). Podpowiadamy jednocześnie jak można je oswoić, poznać i w bezpieczny sposób uzewnętrznić.
Narzędziem naszej pracy z małym dzieckiem jest zabawa. Jest ona obszarem, w którym dziecko porusza się swobodnie. Spotykając się z nim w zabawie, mamy możliwość nawiązania z unikalnej relacji, która jest podstawą dalszej pracy terapeutycznej. Dzięki temu dziecko czuje się z nami bezpiecznie i swobodnie. Zaczyna wyrażać siebie, swoje obawy, lęki i inne emocje, a to jest już początek do oczekiwanych zmian. Ze starszymi dziećmi i młodzieżą korzystamy z technik terapeutycznych opartych o rozmowę.
Pracę z dziećmi traktujemy holistycznie. Korzystamy z zasobów różnych podejść terapeutycznych wybierając i łącząc te, które są najwłaściwsze dla danego dziecka.
Terapeuci

Sława Paczuska
Psycholog, terapeuta
Prowadzę terapię z dziećmi i młodzieżą z mutyzmem wybiórczym, zaburzeniami lękowymi, niską samooceną, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi i trudnościami społecznymi

Agnieszka Krupa
Psycholog, terapeuta
Specjalizuję się w terapii mutyzmu wybiórczego i innych zaburzeń lękowych, pomagam również dzieciom i młodzieży w dostosowaniu społecznym oraz innych trudnościach psychologicznych i społecznych
Więcej o terapeutach
W swojej pracy kieruję się dewizą, że dziecko, z którym się spotykam, to wyjątkowa i godna szacunku istota ludzka, mająca w sobie wrodzoną zdolność dążenia do rozwoju i pozytywnego kierowania sobą. Postrzegam go w związku z tym nie tylko w kontekście problemu, z powodu którego się spotkaliśmy, lecz całościowo. Ta wyjątkowość i indywidualność każdego dziecka sprawia, że w swojej pracy łączę różne podejścia terapeutyczne. Nie ma dwoje takich samych dzieci, w związku z tym nie istnieją dwa takie same procesy terapeutyczne.
Z wykształcenia jestem psychologiem. Zajmuję się diagnozowaniem, terapią i pomocą dzieciom oraz wspieraniem ich rodziców i rodzin. Specjalizuję się w terapii zaburzeń lękowych. Mam duże doświadczenie w terapii mutyzmu wybiórczego.
Studia ukończyłam na Uniwersytecie Śląskim na wydziale Pedagogiki i Psychologii. Dodatkowo ukończyłam szkolenia z zakresu:
- Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży (Centrum CBT – Warszawa)
- Szkoła Treningu i Warsztatu Psychologicznego w ramach Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA
- "Metody projekcyjne w terapii dzieci" - INDYGO Centrum Terapii i Rozwoju
- "Mutyzm selektywny - pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny" - Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku
- Szkolenie III stopnia dla specjalistów "Terapia mutyzmu wybiórczego według metody BOF" - Jan Ringler (Szwecja)
Prywatnie jestem mamą Amelii i Mai.
Wierzę, że każde dziecko ma w sobie zdolność do samoleczenia. Moją rolą, jako terapeuty, jest towarzyszenie mu w tym procesie i pomoc w stworzeniu ku temu jak najlepszych warunków, a także wspieranie całej rodziny w dążeniu do oczekiwanej zmiany.
Studia psychologiczne ukończyłam na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Dodatkowo ukończyłam szkolenia z zakresu:
- Szkolenie III stopnia dla specjalistów "Terapia mutyzmu wybiórczego według metody BOF" - Jan Ringler (Szwecja)
- Studium Pomocy Psychologicznej i Socjoterapii
- Studium Przeciwadziałania Przemocy
- Studium "Budowanie systemu pomocy dla rodzin zagrożonych alkoholizmem i przemocą" (Stowarzyszenie OPTA)
- Studium poradnictwa i interwencji kryzysowej
- Wieloletnie uczestniczenie w międzynarodowych konferencjach organizowanych przez Fundację Zielone Domy, dotyczących pomocy psychologicznej dziecku w pierwszych latach życia, prowadzonych z udziałem psychoterapeutów analitycznych z Francji, Belgii i Włoch
Prywatnie jestem mamą Maćka.
Gabinet
Z dzieckiem spotykamy się w bezpiecznej przestrzeni naszego gabinetu
Gabinet, który znajduje się w Warszawie (Bielany) przy ulicy Schroegera 15 (zobacz na mapie), wyposażony jest w szereg narzędzi terapeutycznych (zabawek, przyborów, materiałów) przy pomocy których dziecko w jak najpełniejszy sposób może wyrazić siebie, odreagować napięcie, zakomunikować swoje potrzeby i emocje. Do pracy z dzieckiem używane są przez nas m.in.:
- gry terapeutyczne, dające możliwość wspólnej pracy np. nad emocjami
- figurki zwierząt, samochody, lalki – dzięki nim dziecko podczas swobodnej zabawy ma możliwość uzewnętrznienia swoich przeżyć, obserwacji, światopoglądu.
- zestawy do kreatywnej zabawy takie jak np. zestawy plastyczne, duża tablica kredowa, klocki, w różnych kształtach i wielkości czy instrumenty muzyczne- pozwalają dzieciom w nieograniczony sposób ujawniać i swobodnie wyrażać wewnętrzny potencjał.
- specjalne poduszki umożliwiające rozpoznanie tego jak czuje się w danej chwili,
- dmuchany wałek, dzięki któremu można w bezpieczny sposób uwolnić nawet bardzo silną złość czy frustrację.
Bardzo ważne jest dla nas zdrowie naszych podopiecznych, dlatego nasz gabinet wyposażony jest w lampę UV dzięki której całe pomieszczenie wraz z zabawkami jest codziennie dokładnie dezynfekowane. Ponadto praca terapeutyczna odbywa się zgodnie z obowiązującymi zasadami reżimu sanitarnego w okresie pandemii.
Nasz gabinet to dla dziecka fajne zabawki i miło spędzony czas podczas wspólnej zabawy, a dla nas to narzędzia do pracy i czas spędzony na pomocy i wspieraniu dziecka w pokonywaniu lęku, nieśmiałości i innych trudności z którymi się zmaga, oraz budowaniu jego samooceny i poczucia własnej wartości.

Wszystkie zdjęcia opublikowano za zgodą dzieci i opiekunów dzieci, które się na nich znajdują. W trakcie trwania pandemii praca z dziećmi odbywa się przy zachowaniu reżimu sanitarnego.
Nasza oferta
Konsultacje psychologiczne dzieci i młodzieży
Pomagamy w następujących obszarach:
- mutyzm wybiórczy
- zaburzenia o podłożu lękowym
- zaburzenia opozycyjno-buntownicze
- trudności społeczne
- niska samoocena
- wysoka wrażliwość
Diagnoza mutyzmu wybiórczego
Diagnoza mutyzmu wybiórczego (więcej o tym, jak wygląda przeczytasz w dedykowanym mutyzmowi wybiórczemu artykule) obejmuje cykl pięciu spotkań i kończy się wydaniem opinii:
- Wywiad z rodzicami
- Dwie konsultacje psychologiczne dziecka
- Konsultacja rodzinna
- Omówienie procesu oraz wydanie opinii
Terapia indywidualna dzieci i młodzieży
Sesje terapeutyczne odbywają się w cyklu cotygodniowym i trwają 50 minut.
Narzędziem, którego używamy do prowadzenia terapii, jest zabawa (rysowanie, układanie, zabawy symboliczne z odgrywaniem i nadawaniem ról, gry terapeutyczne, karty terapeutyczne itp.). Im starsze jest dziecko, tym przybiera ona inną formę i jest dostosowywana do jego wieku oraz aktualnych potrzeb. W przypadku młodzieży zabawę wykorzystujemy jako pomoc w nawiązaniu kontaktu i zbudowaniu relacji potrzebnej do dalszej pracy.
Podczas swobodnej zabawy z terapeutą, dziecko wpuszcza go do swojego świata. Pokazuje mu, co i w jaki sposób przeżywa, co jest dla niego ważne i z czym ma trudność. Ta tworząca się podczas zabawy terapeutyczna relacja między dzieckiem a terapeutą umożliwia pracę i dokonywanie zmian w sferze emocji dziecka i jego zachowań.
Terapia indywidualna dziecka to także regularny kontakt terapeuty z rodzicami. Ich wsparcie i zaangażowanie w proces terapeutyczny dziecka jest bardzo ważny. Spotkanie z rodzicami odbywa się co kilka, kilkanaście sesji z dzieckiem, i jego celem jest omówienie toczącego się procesu terapeutycznego, aby pomóc rodzicom jak najlepiej zrozumieć dziecko, jego emocje i wynikające z nich zachowania.
Uwaga! W obecnej sytuacji pandemicznej oraz przy niejednokrotnym braku możliwości dojazdu do gabinetu, w niektórych sytuacjach decydujemy się również na sesje online. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Terapia grupowa dzieci
Prowadzona jest w grupie kilkorga dzieci, odbywa się w cyklu cotygodniowym i trwa 60 min. Prowadzona jest przez dwójkę terapeutów.
Terapia grupowa pozwala dzieciom uczyć się prawidłowego funkcjonowania społecznego. Proces, który podczas niej zachodzi, umożliwia dzieciom pracę nad trudnościami, jakie przeżywają w kontaktach z rówieśnikami i otoczeniem.
Uwaga! Ze względu na pandemię i obostrzenia sanitarne, nie prowadzimy obecnie terapii grupowej.
Wsparcie dla rodziców
Udzielamy wsparcia także rodzicom. Na spotkaniach w gabinecie, z wykorzystaniem komunikatora wideo lub podczas rozmowy telefonicznej przedstawiamy strategie radzenia sobie w kontekście problemu ich dziecka, odpowiadamy na wszelkie pytania rodziców i wskazujemy kierunek działań mający na celu pomoc dziecku. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.